Încarc Evenimente

Atelierul este organizat în 3 sesiuni, astfel concepute încât să se poată participa la oricare dintre acestea independent de celelalte. Laura Băjenaru, examiner pentru Cambridge Assessment International Education, este profesoara care va ghida copiii în cele trei sesiuni.

Vârsta: copii de 11-15 ani

Limba: atelierul se va desfășura bilingv (în română și engleză)

Workshop 1 „Temperatura”4 iulie 2023, ora 16.00 (locuri epuizate)

Workshop 2 „Cum construim un termometru”8 iulie 2023, ora 10.30 (locuri epuizate)

Workshop 3 „Energia în reacții chimice” (15 iulie, ora 10.30)

Pentru detalii legate de locație și înscriere sunați la nr. de telefon 0751188752 sau trimiteți un mail la adresa office@learngate.ro.

Magia chimiei există! O vedem foarte clar la vârste mici în bucuria pentru demonstrațiile de chimie distractivă, în fascinația pentru slimeuri sau în determinarea copiilor de a amesteca toate substanțele din casă.

De ce, atunci, chimia trăiește uneori povestea Cenușăresei și, în percepția copiilor de vârste mai mari, își pierde strălucirea? Există mai multe explicații iar cel mai probabil vraja se rupe sub un cumul de factori. Trecerea bruscă de la partea experimentală a chimiei la cea teoretică este unul dintre aceștia. LearnGate își propune să reconstituie această verigă lipsă.

Cu profesori de cel mai înalt nivel, LearnGate urmărește să ofere copiilor acea îndrumare care poate să facă diferența între modul în care percep chimia.

Workshopurile organizate de LearnGate aduc teoria din domeniul chimiei în cadrul fascinant al experimentelor.

Pentru că este vară și nu există constrângeri legate de școală, este momentul potrivit de a reaprinde magia chimiei.

De ce?

Studiile de specialitate arată că pentru a fi performant în domeniul științelor, este important ca elevii să „facă știință”, nu doar să studieze știință. Aceste activități includ: realizarea de investigații științifice, executarea de experimente de laborator, discutarea rezultatelor obținute în proiecte practice cu alți copii, utilizarea și interpretarea explicațiilor științifice, formularea de întrebări, deprinderea abilităților de scriere și argumentare științifică.

Știința este și va fi centrală în meseriile viitorului. Evoluțiile spectaculoase din domeniu precum proiectele revoluționare de eradicare a unor boli, proiectul genomului uman, utilizarea datelor biometrice în combaterea terorismului indică dezvoltările uluitoare care vor urma.

Chiar și pentru copiii care nu vor face carieră în domenii legate de știință, investigația științifică este importantă pentru că favorizează dezvoltarea logicii și gândirii critice. Studiul chimiei formează un mod de gândire. O minte modelată de științe are un plus competitiv în meserii din domenii cu profil investigativ precum finanțele și dreptul, chiar dacă acestea nu au legătură directă cu știința.

Ce conțin workshopurile și cui se adresează?

În perioada următoare vor fi organizate consecutiv trei workshopuri în domeniul chimiei experimentale pentru copii cu vârste între 11-15 ani. Lecțiile sunt astfel concepute, încât să se poată participa la oricare dintre acestea independent de celelalte.

Prin experimente interesante, care urmăresc atât înțelegerea unor concepte teoretice la nivel profund, cât și cultivarea interesului în domeniul științelor, copiii vor învăța despre comportamentul particulelor în cele trei stări de agregare în funcție de temperatură și presiune.

Interpretarea cineticii particulelor în funcție de temperatură este o componentă esențială în multe programe educaționale și se adresează atât ciclurilor primare, cât și gimnaziale. Principalele modele utilizate în studiul acestui topic sunt:

  • distanța dintre particule și aranjamentul acestora în solid, lichid și gaz
  • schimbarea stării de agregare precum și a forțelor dintre particule în funcție de temperatură
  • difuzia în lichide şi gaze
  • compresibilitatea gazelor
  • energia cinetică a particulelor

 

Workshopul 1 „Temperatura”:  

  • Variaţia temperaturii în procesul de topire a acidului stearic; (Investigating temperature change within melting/freezing process)
  • Influenţa temperaturii în procesul de sublimare a gheţii carbonice (How the sublimation rate of CO2 (dry ice) depends on temperature)

Workshopul 2 „Cum construim un termometru”:

  • Cum construim un termometru (Building a thermometer),
  • Compresia gazelor: Corelaţia dintre temperatură şi distanţa dintre particule în stare gazoasă (Compression of gases: Correlation between the temperature and the distance between particles in gaseous state)
  • Difuzia în lichide în funcţie de densitatea solventului (Diffusion in liquids based on solvent density)

Workshopul 3 „Energia în reacții chimice”:

  • Energia în reacții chimice. Variaţia temperaturii în reacții exoterme și endoterme (Energetic reaction: Temperature change in exothermic and endothermic reactions)

 

Laura Băjenaru a absolvit Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor din cadrul Universității Politehnica București și a obținut Masteratul în Biofizică și Biotehnologie Celulară din cadrul Universității de Medicină și Farmacie “Carol Davila” București.

A finalizat studiile doctorale în anul 2015, în cadrul Universității Politehnica București. Studiul a presupus dezvoltarea unor sisteme cu eliberare controlată de medicament precum şi posibilele efecte ale acestor la nivel celular. Rezultatele științifice rezultate în urmă studiilor doctorale au fost publicate în reviste internaționale cu un impact mare pentru domeniul de expertiză.

Începând cu cel de-al doilea an de facultate a început să lucreze în diferite proiecte de cercetare. Acest start timpuriu, precum şi un parcurs multidisciplinar au ajutat-o sa învețe atât din domeniul ingineriei chimice, cât şi din domenii precum biologie celulară, genetică, toxicology sau biofizică.

Fiind cercetător, consideră necesară și extrem de importantă implicarea comunității științifice în educație. Prin urmare, în anul 2012 a acceptat provocarea de a preda Chimia în programe A-level și IGCSE în cadrul unor şcoli cu predare în sistem internațional. Din anul 2015 este examiner pentru Cambridge Assessment International Education, activitate care a ajutat-o să înțeleagă ce presupune un examen internațional standardizat.

Consideră că principalul scop al unui profesor este să inspire elevii precum și să le aducă în atenție importanța abordării interdisciplinare și a eticii științifice. Este important pentru un elev să fie pregătit să accepte provocări științifice care nu sunt predate în sala de clasa. Crede în abordarea Growth Mindset în sala de clasa și consideră că greşeala este o extraordinară oportunitate de învățare.

  • Start Time
    4 iulie @ 16:00